donderdag 8 november 2012

Nieuwe naam, nieuwe fiets

Abdellah Asli krijgt een gloednieuwe oranje fiets overhandigd van Marnix Heida, directeur van NLtraining. Abdellah won de fiets met een ludieke taalquizactie van NLtraining. De actie werd gehouden om de naamsverandering van Prins & Heida naar NLtraining aandacht te geven.

Blij met nieuwe fiets
Abdellah is erg blij met zijn fiets en kan 'm goed gebruiken. Hij fietst veel, want een rijbewijs heeft hij niet. "Toen ik tien jaar geleden naar Nederland kwam, had ik nog wel eens moeite met het fietsverkeer. Vooral aan die taxi's en bussen op de trambaan moest ik wennen. Dat leidde een paar keer bijna tot een ongeluk. Inmiddels ben ik zó goed ingeburgerd in Amsterdam, dat zelfs die trambaan geen enkel probleem meer is voor mij!", zegt Abdellah lachend. Abdellah is in het dagelijks leven regiocoördinator Taal voor het Leven bij Stichting Lezen & Schrijven. De stichting zet zich met dit project in om getrainde vrijwilligers te betrekken bij de scholing van laaggeletterden in Nederland.


Blij met nieuwe naam
Marnix Heida is ook blij, maar dan vooral met de nieuwe naam van zijn bedrijf. "We trainen inburgeraars in de Nederlandse taal. Deze nieuwe naam zegt dat meteen. Met onze oude naam hadden we net zo goed een notariskantoor kunnen zijn."

Beter vindbaar
Het voormalige Prins & Heida veranderde haar naam in NLtraining om vanaf 2013 beter vindbaar te zijn voor particuliere inburgeraars die vanaf dat moment zelf verantwoordelijk zijn voor hun inburgering en de inkoop van een cursus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten